4 Ağustos 2010 Çarşamba

Siz Aşk'tan N'anlarsınız Bayım?

Çok şey öğrendim geçen üç yıl boyunca
Alt katında uyumayı bir ranzanın
Üst katında çocukluğum...
Kâğıttan gemiler yaptım kalbimden
Ki hiçbiri karşıya ulaşmazdı.
Aşk diyorsunuz,
limanı olanın aşkı olmaz ki bayım!

Allah'la samimi oldum geçen üç yıl boyunca
Havı dökülmüş yerlerine yüzümün
Büyük bir aşk yamadım
Hayır
Yüzüme nur inmedi, yüzüm nura indi bayım
Gözyaşlarım bitse tesbih tanelerim vardı
Tesbih tanelerim bitse gözyaşlarım...
Saydım, insanın doksan dokuz tane yalnızlığı vardı.
Aşk diyorsunuz ya
Ben istemenin Allahını bilirim bayım!
...


İyi bir şiir birikimim olduğu pek söylenemez..Olması için de uğraşmadım zaten..Ergenlik dönemimde ezberlediğim bir-iki Yılmaz Erdoğan şiiri dışında hafızamda şiir yok..Ergenlikten çok önce şiir defteri tutmayı bıraktım..İlkokul, ortaokul ve lise hayatım boyunca bana ezberletilemeye çalışılan şiirleri ezberlememek için elimden geleni yaptım..Her duruma okunacak bir şiiri olan adamı sevdiğim söylenemez..ve onun yancısı, kafa sallamak suretiyle şiire “eşlik eden”, şiirin sonunda –biliyorsa- şairin adını söyleyerek “biz de boş değiliz” mesajı veren adamı da sevmem..Sırf “şiir olsun” diye ağdalı kelimeler/devrik cümleler peşinde koşan, mısra sonlarına kafiye kasan insanlardan (şair değil) nefret ederim..Bu insanlar mahalle matbaasında 2-3 şiirini bastırıp “şair oldum ben” havasına giriyorsa nefretim iki katına çıkar......şiir..şiir..şiir...Bakın nasıl anlamsızlaştı?.....Tabii bütün bunlar “bloguna ilk post olarak şiir koymak” gibi bir uğurum olmayacağı anlamına gelmiyor...

Özet geçmek gerekirse...şiir Didem Madak’a ait...devamını okumak isteyenler şuraya gitti...Ben Histerik Panda..Bu bir deneme yazısı..Bu yazıyı neredeyse kimsenin okumayacağını bildiğim için bu kadar güzel saçmalayabiliyorum...Buralara ilk düşüşüm değil...”Hoşgeldin”e gerek yok yani...Bir “merhaba” yeter de artar....Tüm söyleyeceklerim -şimdilik- bu kadar...Ben (yine) geldim

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle
merhaba.
Sonralıkla
milleti eleştirirken kendiniz kasmışsınız bayım.*.*

Adsız dedi ki...

öncelikle hoşgeldiniz..blogun ilk yorumu size ait :)

""sonralıkla"", kimseyi eleştirmek gibi bir çabam yoktu..5 dakikada oluşturulmuş bir yazıyı fazla ciddiye almışsınız..blogun arkaplanındaki resime bile daha fazla uğraştım, onun için de bir eleştiriniz olacak mı? :) ben şiir denilince aklıma gelen ilk düşüncelerimi yazdım..sanırım bir yerinde de sizin kuyruğunuza bastım..özür dilerim :)

Yasemin Yıldırım dedi ki...

Merhaba Panda :)